måndag 18 oktober 2010

Tur i oturen

Tur i oturen att jag är ledig idag efter helgens jobb när säsongens första svåra halka slår till i södra Sverige.

Själv hade jag problem att ta mig ut för att hämta morgontidningen för någon timme sen och var inte alls beredd på att det blöta underlaget, som regnat ner under natten, skulle kunna vara halt också.

Jag hade tänkt ge mig ut att springa, men jag får nog vänta någon timme till. Inte för att jag tror att det är så halt i skogen där de flesta av mina närmare 1,5 mils löprunda finns, men det ska gå att springa till och från skogen dessutom på asfalt som ska gå att gå på och kunna möta bilar på utan att man är rädd för att bli påkörd.

Framförallt så hoppas jag att det smälter bort ordentligt tills vi båda ska i väg till sjukhuset i grannstaden.

Det är den första riktiga känslan av att förra årets långa kalla och snöiga vinter kan återkomma, på gott och ont. Fast sen läser jag att det inte går att förutspå på det sättet och att det snart blir varmare igen, runt 10°c, vilket känns som en bättre hösttemperatur.

Media smp dag gp svd svd sds kb ab dag


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar