söndag 21 februari 2010

Snön i text och bild

Jag döpte gårdagens inlägg om vädret till Hur mycket snö finns det? Svaret på den frågan har jag också: Mer än jag någonsin anade!

Bilderna nedan togs igår förmiddag och sen dess har det kommit närmare en decimeter till. Bilden på mig, där snön går upp till strax ovanför knäna, så stod jag på snö och hade ett antal centimeter till ner till marken.

Jag gillar snön fortfarande, till skillnad från många andra, även om jag förstår att den skapar problem för många, inklusive mig själv som får köra snö hela dagarna både hemma och på jobbet och det vore skönare om den kom mer jämnt utspridd från första advent till nu, med lagom mellanrum. Men på gott och ont så är naturen svårstyrd dit vi vill.

Tak som rasar in  är ett stort problem, som även kan bli ett problem för oss, men nu är i vart fall det värsta, som gick att komma åt igår, borttaget från carport- och uterumstaket, som borde vara de klenaste taken för vår del. Men fortsätter det så här så var det inte sista gången de skottades...

Det märkligaste av allt jag läst angående allt snöande är konstaterandet att skidlopp hotades att ställas in på grund av snö, och det är inte en rubrik man läst många gånger, i synnerhet inte gällande skånska skidtävlingar...

Men visst, som jag var inne på igår så sätter allt snöande käppar i hjulen även för min egen skidåkning. Det är ju ingen idé att göra spår eftersom de ändå snöar igen, utan normalt sett görs de när det slutat snöa. Men när det aldrig gör det så är det knepigare...

Så här såg det i vart fall ut igår runt vårt hus när jag var ute och skottade. Sen dess har det kommit närmare en decimeter snö till...

Alla bilder är klickbara!


Mer media ab ab ab ab svd svd svd svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn dn dn sds sds sds sds sds sds dag dag dag dag hd kb kb kb nsk nsk nsk

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar