söndag 4 juli 2010

Vad Reinfeldt inte talade om

Jag konstaterar att Reinfeldt fortsätter hävda att moderaterna är landets enda arbetarparti och att han fortsätter hänga upp sig på fastighetsskatten som de rödgröna påstås vilja höja orimligt mycket.

Synd bara att han inte talar om att deras egen fastighetsskatt, hastigt omdöpt till fastighetsavgift, i huvudsak gjorde att det blev billigare för rika med dyra hus och att det i princip är de som kommer att få det dyrare.

Du och jag, och en majoritet av landets befolkning kommer inte att få det dyrare.

Jag ser att även F! får lite media och jag tycker lite synd om dem som hamnar så långt utanför uppmärksamheten de flesta dagarna.

Bättre vore om de rekommenderade sina väljare att välja Vänsterpartiet, istället för att stjäla röster från de som är emot alliansen.

Läs gärna dagens längre inlägg Almedalen och de viktiga frågorna.

Mer media svd svd exp hd hd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

4 kommentarer:

  1. jag förstår att du vill att vi ska "rekommenderade våra väljare att välja Vänsterpartiet". Men tyvär så startades vårt parti för att vi inte tycker att något annat part duger. Nu må det vara så att V är otroligt mycket bättre än borgarna, men ni är inte nära bra nog. Jag ser fram emot ett röd-grönt-rosa samarbete efter valdagen.
    /Jonas Göthner, riksdagskandidat

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag mycket väl att det var det som var anledningen till att F! startades och jag hade i princip hållt med dig om F! hade haft en reell chans att i detta valet ta sig in i riksdagen.

    Men som det är nu, och sannolikt kommer att bli även efter valdagen, så ser jag tyvärr bara det som att man ger bort röster till allianspartierna.

    SvaraRadera
  3. haha kul resonemang, men FI har ju knappt mätbara symaptier, typ 0,1 - 0,2 % max så jag tror ni klarar er ändå. Eller rättare sagt ni faller inte på detta.

    olle w

    SvaraRadera
  4. Du har antagligen rätt, jag får erkänna att jag trodde att de hade lite mer än så.

    SvaraRadera