måndag 5 juli 2010

Dagens roligaste: Moderat gör bort sig

Dagens roligaste är när moderaten Katarina Brännström gör bort sig.

Den som gör mig uppmärksam på det är lobbyredaktören på Smålandsposten som konstaterar att Brännström i ett inlägg använder sig av en upphovrättsligt skyddad bild (den kommer snart plockas bort är min gissning) som tillhör tidningen. Det trots att hon i ett tidigare inlägg uttalar sig positivt om upphovsrätten. Fast den gäller kanske inte bilder och Brännströms egen blogg?

I skrivande stund finns inte texten lobbyredaktören skrivit i papperstidningen på nätet, men hon skriver bland annat följande:

Nu kan man tycka att en liten
bild är väl inget att tjafsa om.
Men upphovsrättslagen finns
och det är väl meningen att
den ska följas? Övriga bilder på
Brännströms blogg kanske hon
har fått tillåtelse till att använda
eller köpt dem, men när det
gäller min bild så vet jag att så
inte är fallet. Därför tar jag upp
exemplet.
Katarina Brännström skrev jag om för några dagar sen i Apropå oempatiskt tänkande.


Uppdaterat Nu ligger artikeln ifråga online: Att leva som man lär


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar