fredag 1 april 2011

För idag är ingen vanlig dag...

Med tanke på dagens datum är det ett litet helsike att veta vad man läser som är sant eller inte sant.

Visst, en del saker är rätt klara, som samarbetet mellan Linnéuniversitetet och Växjö Lakers, i form av ett projekt och en professor i "läran om konstis",  "zambonistik". (Läran om is heter f ö Glaciologi), Ingen fet mat på jobbet för vårdanställda skåningarstolar som gör kvinnor gravidasms-röstning i val, gratis hårvård för alla på Sweden Rock-festivalen eller att man ska sänka ostindiefararen Götheborg.

Men allvarligt talat så har jag inte en aning om Elton John är inblandad i en film om trädgårdstomtar eller om det finns en vetenskaplig sanning bakom myten att män mår sämre som sjuka än kvinnor, (Något jag själv inte tycker stämmer som generalisering av mina erfarenheter) även om namnet "P-J-Osk" på en ny signalsubstans skvallrar om trovärdigheten...

Själv får jag erkänna att jag oftare blir lurad åt andra hållet, som att jag trodde det var ett påhitt att kungen ironiserar över fråga om Silvias hälsa. Men att döma av klippet så verkar så inte vara fallet... Tror jag :)

Media gp nsk re svd svd svd dag dag hd gp gp gp skd sds ab


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar