torsdag 31 mars 2011

Fortsatt hyckleri kring Kina från alliansen

Jag är förvånad över att det tog kristdemokraten Anneli Enochson så lång tid att fundera över Kina, som när hon nu tycker frihetens vind ska blåsa över Kina.

Vänsterpartiet protesterade mot deras särbehandling gentemot kristnas yttrandefrihet, bl a vid ett besök i Göteborg för ett år sen. Allianspartierna som kd samarbetar med var lika tysta då som kd var.

Jag skrev om de händelserna i Mängder av år sen jag skrev en insändare, som gav oerhört mycket positiv respons från flera olika håll, inklusive Enochsons partikamrater som skämdes över sin lednings flathet och tystnad.

Den som orkar kan googla på "Vänsterpariet Kina" och konstatera vilket parti det är som både lokalt och nationellt kräver mest mot den diktaturen, så som jag ser det så verkar Enochson befinna sig i fel parti...

"Lustigast" av alla träffar blir det i ett blogginlägg av moderaten Gunnar Hökmark, Vänsterpartiet en barlast, där han först ondgör sig över Vänsterpartiet och de kopplingar han ser till diktaturer, samtidigt som han själv i sista stycket i samma inlägg anser att vi självfallet måste ta till vara på de ekonomiska framsteg som gjorts i Kina. Framsteg som inte varit möjliga om inte landet varit diktatur.

Allianspartierna tog dessutom oerhört god tid på sig, inte minst via de ministrar som sitter i regeringen, att uttala stöd för de som slåss för demokrati i norra Afrika, något jag var inne på senast igår.


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar