måndag 3 januari 2011

Undrar om min varning kom med?

Vi var i väg under dagen hos min sambos föräldrar, samt i hennes gamla hemort Ljungby för att handla mat och byta lite julklappar.

Strax innan vi kom innanför statsgränsen så sprang det tre älgar fram och tillbaka över vägen, där den ena hamnade på ena sidan vägen och de andra två på den andra, vilket skapade lite oro hos dem.

Eftersom jag lyssnar på lokalradion nästan hela tiden när jag kör någonstans så har jag lärt mig telefonnumret 020 999 444 som går till Trafik och Service-redaktionen och ringde dit eftersom det utan att tveka gick att se ett problem med relativt mycket trafik (minst 5 vanliga bilar och ett par lastbilar under den korta stund vi stod och tog fotona nedan) som inte kändes som en bra kombination med oroliga älgar.

Jag visste inte alls hur det funkade innan, men konstaterade, som det inte står i den här gamla artikeln om Trafik och service-redaktionen, att de kände av direkt från vilket område man ringde från och vilken redaktion man skulle bli kopplad till.

Jag sa mitt ärende och var älgarna befann sig och la på. Vi körde och satt kvar i bilen en kvart till efteråt men meddelandet kom inte fram, utan man fortsatte att prata om att sluta röka och spela musik, vilket säkert var viktigt på sitt sätt.

Sen orkade vi inte sitta kvar längre utan gick ut så huruvida de alls berättade om de tre älgarna som sprang över väg 124 eller inte vet jag inte. Men om man gjorde det så är jag lite förvånad över att man väntade så länge eftersom det kändes som något som borde kablats ut rätt omgående.

Efter en kvart kunde de både flyttat på sig och för den delen varit påkörda och skadat både sig själva, människor och bilar och det kunde varit försent.

Mer media skd nsk hd







Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar