tisdag 8 februari 2011

Det är inte ofta jag vaknar av väder...

Det är inte ofta jag vaknar av väder, utöver något större åskväder. Inte ens under Gudrun eller Per hade jag svårt att sova, trots att jag annars är lättväckt under de tidiga morgnarna.

Men i natt blåste det så löjligt hårt att det lät som att ett tåg åkte igenom vårt hus och till och med de annars rätt lugna katterna jamade förskräckt.

Vi har dessutom klarat oss oförskämt bra när 35 000 hushåll är utan ström i vår geografiska närhet även om jag förstod direkt på morgonen av Radio Kronobergs rapportering att det var allvarligt för många människor runt om länet.

Det mest oroväckande jag hörde var hur en lyssnare ringde in och konstaterade att järnvägsbommarna i Alvesta fastnat halvvägs och att människor ändå valde att fortsätta köra under bommarna, trots att det är olagligt, samtidigt som att jag hörde att tågen fortsatte köra förbi vårt hus, en knapp kvart från Alvesta station... Så vitt jag hört så här långt så ska det inte ha hänt någon olycka där.

I övrigt så brukar jag tycka rätt mycket om naturfenomen, eftersom det visar att vi inte kan styra allt i världen, än. Men efter Gudrun så må jag säga att även jag, som inte alls blev drabbad personligen av den, är rätt less på blåst som skadar djur, natur och människor.

Det är väldigt skönt att det nu på ett par timmar lite drygt har mojnat radikal och till och med går att gå ut och röra på sig, vilket inte varit att rekommendera i natt.

Mer media ab ab dn smp smp gp gp skd skd skd skd skd nsk nsk nsk nsk nsk nsk nsk nsk nsk hd hd hd hd hd hd hd hd dag dag kvp kvp


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar