torsdag 13 maj 2010

En glad vargnyhet!

Jag minns inte när jag sist hörde om en faktiskt glad och bra vargnyhet. Sist jag skrev om varg, angående filmen Vargkriget så blev jag mest irriterad och undrade hur korkade människor kan vara.

Men ett konstaterande att ett vargpar utanför Stockholm fått ungar, vilket är det första i de trakterna på 170 år, tycker jag är en på allvar rolig nyhet!

Än roligare är det att det inte ens bland hund- och fårägare varit protester eller några uppätna får! Och naturligtvis är det helt rätt att det nu sätts upp rovdjursstängsel för att skydda fåren.

Anledningen till att de låtit bli tamdjuren är med stor sannolikhet att det funnits mängder av vilda djur att äta . Konstigt att det inte tycks fungera på andra ställen...

Vi andra konstaterar igen att älgen är farligare än vargen och att vi aldrig kommer att få höra någon kräva att älgen utrotas...

Mer media dn dn svd svd hd ab gt dag hd




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar