fredag 14 maj 2010

Ett bra trick

Jag läser om fusket på McDonalds, där maten är äldre än den ska vara och jag är inte det minsta förvånad att det förekommer både där och på andra ställen, eftersom där det går att tjäna pengar på fusk är det garanterat någon som kommer att försöka göra det, oavsett vad det gäller.

I just detta fallet är det rätt enkelt att komma runt det, och jag har ibland gjort det medvetet, men oftast omedvetet. Gör en specialbeställning, som också nämns i en av artiklarna och du får en nygjord hamburgare. Mig passar det utmärkt eftersom jag verkligen hatar verkligen smaken av gul lök.

Även om jag ofta blir anklagad för att vara politisk korrekt, vilket jag för övrigt inte ser som ett skällsord som vissa försöker få det till, så äter även jag på McDonalds med ojämna mellanrum, även om jag verkligen föredrar både Max, Frasses och Burger King framför mackedonken...

Annars är självfallet en bojkott det bästa, men ärligt talat så är McDonalds styrka att de är så stora så jag är övertygad om att de kommer att kvarstå om det så hade bevisats att de gjort hamburgare av små barn...

Varken svartjobb eller gammal mat kommer att skrämma bort folk i särskilt hög utsträckning...

Tack till Dokument inifrån som ännu en gång visar sig vara landets bästa undersökande program just nu.

Tidigare har jag skrivit om Hon ville ju inte lyda och Vargkriget som kommer från samma redaktion.



Mer media ab ab ab ab svd exp


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!


3 kommentarer:

  1. http://katidis.wordpress.com/2010/05/14/kraksjukebaciller-i-mcdonalds-hamburgare/

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Jag är rädd att Mc D's mat är färskare än en del av det som går att finna i mitt kylskåp... :-)

    Man tål det mesta...

    SvaraRadera
  3. Haha! Så har det varit för längesen för min del också :)

    Men det är ändå självvalt och betalar man för något så förväntar man sig att få vad de påstår sig sälja: hjälpligt färsk mat.

    SvaraRadera