lördag 15 maj 2010

Miljöpartiet försvinner inte så lätt

Som jag var inne på tidigare så har det klagats mer på mp:s politik idag än vad det gjort tidigare. Utöver de sakerna jag var inne på då så har det också varnats för att de ska byta språkrör om ett drygt år och att ingen vet vilka som kommer att bli partiledare då, så att man inte vet vem man röstar in egentligen.

Nu tycker jag visserligen det är för mycket personfixering, istället för politikfixering, vad det gäller nutidens val och det är ofta jag hör människor som förklarar hur de inte tycker om politikern X eller Y därför att de... och så vidare. Inte ens jag tycker om alla vänsterpartistiska politiker, men det är väl inte det som det handlar om?

Att Maria Wetterstrand varit en stor framgång för miljöpartiet, med tänket ovan, är dock bara att inse, inte minst med tanke på att miljöfrågan i sig är rätt kall.

Men jag är helt övertygad om att ersättarna är minst lika populära, i synnerhet Fridolin som var oerhört populär förra vändan han var aktiv politiker på riksplanet. Oddsen att Mp ska åka ur vid valet 2014 är med andra ord oerhört litet.

Uppdaterat

Jag kan lägga till lite personliga klagomål på de inom miljöpartiet också i form av som vill bli mer tillåtande till gårdsförsäljning av alkohol. Lyckligtvis så sa kongressen nej till försäljning direkt till kund. Ett tillåtande tror jag hade varit förödande för Systembolaget.

Gudrun Schyman har en betydligt bättre syn på alkohol som inser konsekvenserna av att behandla det som vilken vara som helst...

Mer media dn dn hd gp dag


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar