onsdag 21 april 2010

Jag har en mardröm

Jag har också en dröm, men det är en mardröm om att Kd ska få närmare 7% och att Sd ska bli tredje största parti. Då får vi hastigt och inte alls särskilt lustigt en väldigt hög procent konservativa politiker i riksdagen, och det kan aldrig sluta väl...

Säga vad man vill om konservatism, men främjat utvecklingen har den aldrig gjort.

Att inte släppa in sd i skolorna må vara principiellt fel, men med tanke på retoriken de för fram, som motar in människor i fållor de inte ska placeras i så är frågan hur de med sitt budskap ska kunna släppas in på skolor som arbetar för integration?

Mer media dag dag exp

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!



10 kommentarer:

  1. Jag förstår inte hur man kan vara kristen och vänster. Kristendomen kan per definition inte vara vänster.

    SvaraRadera
  2. Patrik - Jag förstår inte hur man kan vara kristen och kristdemokrat med tanke på den politik de är med och genomför som drabbar fattiga och behövande så hårt.
    Eller om man så vill, jag förstår inte hur man kan vara något annat än vänster om man bryr sig om andra människor, något som borde inkludera alla kristna.

    SvaraRadera
  3. Anonym - Läs här istället: http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=208975

    SvaraRadera
  4. Anonym här. Läste artikeln i tidningen dagen. Kommunism har aldrig fungerat i praktiken. Varken Kina eller tidigare ryssland. För mig är vänsterpartister kommunism. Står du för kommunismen (flytta då till Kina) eller står du för någon kommunistisk lättvariant? Vill du summera din kommunistiska övertygelse i tre punkter, som skiljer sig från klassisk kommunism?

    SvaraRadera
  5. Stefan - Märkligt, jag släppte igenom din anonyma kommentar men ändå syns den inte? Nåväl du hängde med än då :)

    För det första så är jag inte kommunist och jag har alltid tyckt om demokrati, vilket gör att jag inte tycker om Kina, vilket gör att jag snarare tycker att du ska fundera över dina fördomar över vänsterpartister. Jag tycker den insändaren tydligt talar om vad jag tycker om Kina och att jag inte borde behöva bli ombedd om att flytta dit.

    Dessutom tror jag nästan alla ekonomer ser Kina som ekonomiskt liberalt eller tom på många sätt kapitalistiskt eftersom relativt mycket företagsamhet är tillåten numera. Politiskt sett är det dock en diktatur.

    Att du säger att "För mig är vänsterpartister kommunism" är inte det samma som att du har rätt. Det finns mig veterligen inte någon som tycker att Sovjet eller Kina var bra och som sagt så tycker jag att allianspolitikerna varit sämre än V på många områden på ett sätt som påminner om diktaturer. Som hyllningar av Kina och som övervakningslagar, något V är emot.

    SvaraRadera
  6. Ok, ska jobba med mina fördomar. Det gäller att vara med :) Jag förstår din inställning till röda Kina. Du är demokrat. Två fördelar med V, när jag lyssnat till Ohly. 1. Kritiken mot USA:s utrikespolitik och 2. kritisk till monarkin. Kan du summera din ideologi i tre punkter: du nämnde en, demokrati (men det vill väl alla)? Varför är du engagerad i vänstern? (Jag är inte intresserad av alliansens alla fel).

    SvaraRadera
  7. Samma sak nu, jag ser inte din kommentar nu även om jag fått mail om det och försökt publicera den via länk i mailet.

    Jag återkommer med din fråga Stefan så fort jag kan. Förhoppningsvis under helgen eftersom jag har lite ont om tid.

    Kolla dessutom in bloggens kommande inlägg eftersom att jag lovat att skriva ett längre inlägg till denna utmaningen: http://projektpariktigt.blogspot.com/2010/04/rapport-politisk-bloggutmaning-3.html

    SvaraRadera
  8. Stefan: Du kan läsa det här inlägget som säger en del: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/2010/04/till-cattis.html

    Jag anser att vänsterpartiet är det partiet som tar mest hänsyn till de som behöver det bäst. Vi andra klarar oss rätt bra ändå, även om vi skulle få lite lägre inkomst pga höjda skatter.

    SvaraRadera