torsdag 22 april 2010

Bristande argumentation

Jag noterar att Lars Ohly har varit i Växjö och uttryckt en önskan om att bli minister, vilket inte vore en nackdel om han blev.

Som vanligt, inte minst hos Smålandsposten, så är nästan det enda motargumentet mot det Ohly, eller valfri Vänsterpartist, att han är en kommunist och så dras paralleller till diverse diktaturer, inte minst Kina.

Min syn, som Vänsterpartist, på Kina har jag redovisat tydligt i Mängder av år sen jag skrev en insändare, och som jag säger i slutet på det inlägget/insändaren så har jag inte stött på någon Vänsterpartist som vill ha något annat än demokrati.

Hur vore det om man valde att argumentera mot vad dagens Vänsterparti driver för politik?

Sen konstaterar jag också att Smp släpper igenom  några av mina kommentarer, struntar i ett par och till det sista de valt att släppa igenom tar bort mitt efternamn och min partibeteckning...

Jag tycker det är självklart att där stå för vem man är, när man inte argumenterar som privatperson utan i en offentlig roll som politiker. Det blir lätt att missa när hälften av infon om vem man är försvinner...

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar