tisdag 20 april 2010

Vems ärende går Timell?

Efter att ha läst inlägget Låt rot-avdraget vara kvar, av bland annat Martin Timell, så undrar jag stillsamt vems ärende, utöver byggbranschens möjligen, som Timell går?

Framförallt så undrar jag vem hans opponent är som inte vill ha kvar rot-avdraget? Jag kan inte påminna mig om ett enda parti som vill ta bort det, vilket gör debattinlägget rätt onödigt...

Regeringen vill det inte och inte de gröna och inte socialdemokraterna och definitivt inte vänsterpartiet. Kvar i den politiska diskussionen står egentligen bara sd, och vad de vill i någon annan fråga än invandrarfrågan vet inte någon...

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!



4 kommentarer:

  1. Nja, riktigt så är det väl inte. Vänstergänget har ju aviserat att ROT ska bort när byggsektorn mår bra igen (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgrona-ror-inte-rot-tak_4377441.svd). Dessutom tror jag att du blandat ihop ROT och RUT ovan ;)

    SvaraRadera
  2. För det första så skrev jag naturligtvis fel när jag skrev rut i själva texten och det är ändrat nu.

    För det andra så syftade jag självfallet på att de rödgröna inte vill ta bort rot-avdraget direkt. Frågan är snarare varför allianspartierna vill behålla det även vid högkonjunktur när det inte behövs för att skapa mer jobb? Det lär ju bara skapa dyrare hantverkare eftersom att tillgång och efterfrågan styr priserna.

    Vad vill ni mer skänka onödiga skattepengar till?

    SvaraRadera
  3. Den här frågan hör egentligen inte till Timell eller något annat, utan är rent generell.

    Med titel "alltid rött alltid rätt" sätter du som Vänsterpartistisk bloggare redan tonen. Min fråga till dig är, finns det NÅGOT över huvud taget som Alliansen gör som är rätt?

    Jag följer inte din blogg, men eftersom jag är en flitig tidningsläsare ser jag dina bloggkommmentarer poppa upp ständigt. Enbart gnäll på Alliansen, enbart lovord till de rödgröna. Minsta lilla som kan tolkas eller vinklas (med lite vilja) blir till "rätt/rött".

    Fruktansvärt onyanserat! Fruktansvärt tråkigt. Allt är svart och vitt, allt är rött och rätt. Politikerföraktet biter sig fast.

    Ska det vara så?

    ViggoVerner

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du får läsa bloggen mer regelbundet så får du se att jag ibland faktiskt ger dem stöd där jag håller med dem, precis som jag kritiserar inte bara alla de rödgröna partierna, utan även Vänsterpartiet, de gånger jag inte håller med dem.

    Jag är t ex mer positiv till en obligatorisk A-kassa (även om jag ogillar tanken att det ska vara fortsatt olika kostnader beroende på vilken typ av jobb man har) än vänstern är och mer negativ till att låta lesbiska eller ensamstående få inseminera sig, även om de är fullt friska, på vanliga sjukhus till en vanlig kostnad än vad vänstern är. (Jag tycker sjukvård ska gå till de som är faktiskt sjuka, vilket naturligtvis inte homosexuella är).

    Det här är saker jag har skrivit om och det finns mer.

    Sen är det väl rätt naturligt att som aktiv vänsterpartist oftast hålla med dem och vara kritisk mot högerpartierna, i synnerhet ett valår?

    SvaraRadera