fredag 23 april 2010

Politik

Regeringens politik lurar er skrev jag om igår och jag noterar att de fortsätter genom att försöka se ut som om de vill skydda människors integritet, men samtidigt inför de egentligen värre fra- och ipred-lagarna.

Tidigare har de även varit för samkörning av de register de numera säger sig vilja agera mot, vilket riskerar att förvärra situationen för den enskilde medborgaren.

Lustigt nog så tror jag inte de här sakerna påverkar så mycket, och med tanke på hur många säger att de inte har något att dölja eftersom de har rent mjöl i påsen, så är det knappt jag förstår de som tycks vara upprörda över det ena, men inte det andra...

Jag noterar i vart fall att många är redo att byta block i det kommande valet, och det kan vara en rätt tydlig signal då de 20% som nämns är en rätt hög siffra i ett osäkert val. Det kan göra att exempelvis reklam i tv, som moderaterna ska satsa på, något det inte varit mycket av förut, kan bli tungan på vågen.

Å andra sidan så kan det också stjälpa partiet om de misslyckas, för långt ifrån all reklam som gjorts, oavsett för vilken produkt vi talar om, har fått önskad effekt...

Mer media svd svd dn dn dn exp exp hd hd

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar