tisdag 24 augusti 2010

Svårt att ta Katarina Brännström på allvar

Av en slump så hamnar jag på riksdagsmoderaten Katarina Brännströms blogg, vilket jag gjort tidigare, om än mindre slumpartat i Dagens roligaste: Moderat gör bort sig och Apropå oempatiskt tänkande.

Idag tycker hon lite synd om sig själv och moderaterna som inte får tillräckligt med uppmärksamhet i Smålandsposten. Men hon verkar glömma att det är nästan lögn för vänsterpartister från landsbygden att få möjlighet att publicera något längre och mer genomtänkt inlägg och att hon själv och hennes blogg nämns ofta på ledarsidorna i positiva ordalag, samt får mycket media överhuvudtaget.

Ja mest media av alla i den tidningen lär Bo Frank få, så att gnälla över att Vänsterpartister kommer på oväntat besök känns är väldigt gnälligt.

För ett litet tag sen så undrade jag över de hemliga moderata kampanjbidragen och vilka som är de moderata bidragsgivarna.

En av dem tycks jag ha hittat i Brännströms blogg. Med tanke på hur hon understryker att hon kör en miljövänlig svensk Saab som kommer från Kronobergs Bil så är det omöjligt att tro att hon eller moderaterna betalat fullpris för att använda den...

För övrigt kan det vara värt att notera att enligt alliansens påstådda satsning på miljöbilar så kommer inte Brännströms bil att räknas in, eftersom nästan ingen bil kan uppfylla kraven...

(Själv kör jag också en miljövänlig Saab, som jag och sambon köpte nyss, från en helt annan bilfirma, som också fungerar inte bara som kampanjbil, utan även pendelbil till jobbet och fritiden och som är betald med egna pengar :) )

Mer media smp dag dn sds smp exp

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar