fredag 11 juni 2010

Dagen gör mig besviken

Tidningen Dagen tycker jag normalt sett är rätt sympatisk, trots att jag inte är frireligös.

Men när de stoppar en lägerannons för ett kristet hbt-läger så undrar jag hur de tänker?

Tydligen så verkar det vara mammons lagar som bestämmer, för vem vet hur många andra annonser som försvinner om man annonserar för aktiviteter för homosexuella?

Ni kan redan det där om att kasta stenar om man är syndfri osv...

Uppdaterat Naturligtvis så ska jag både ge en länk till det kristna hbt-lägret och en gratisannons, som jag hittade tack vare Annarkia.




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

4 kommentarer:

  1. Har nog aldrig sett ett uppskattande ord om Dagen på denna blogg. Rätta mig om jag har fel.

    SvaraRadera
  2. Jag hyllade exempelvis en recension för ett tag sen: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/2010/03/underbar-recension-av-dagen-recensent.html

    En tidning med en sån kulturskribent/recensent kan aldrig vara helt fel.

    SvaraRadera
  3. Ta bort mitt förra inlägg ett syfningsfel smök sig in :

    Jag håller med dej det är fegt att inte kan Dagen kan ta in denna annons oavsett vad man tycker i sak om detta kristna hbt-läger. Som prenumerant och Dagen-läsare tycker jag just nu illa om Livets Ords annonser i Dagen för Benny Hinn en amerikansk helande predikan som kommer på besök där I sommar. ( se gammal debattartikel: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=43703 )
    Men fördenskull rasar jag inte mot tidningen Dagens annonsavd. Och hotar att säga upp prenumerationen.
    Men dessa känsliga själar som tidningen Dagen nu måste “skydda” från denna kristna hbt-läger vill inte se verkligheten, det finns en paralell som hände 2007 då annonserade den kristna biståndsorganisationen Diakonia om sin vårkampanj “ Var går gränsen” som handlar om deras arbete I Israel/Palestina väckte ramaskri hos en del Dagenläsare: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=136458

    Våga se mångfalden

    SvaraRadera
  4. De annonserna har jag också reagerat på men ändå läser jag deras websida, precis som jag alltid gör, trots att jag fascineras över deras intresse för homosexualitet.

    Jag läser många tidningar, men jag kan inte påminna mig om en enda tidning som på tydlig plats på hemsidan skriver så mycket om homosexuella.

    SvaraRadera