måndag 7 juni 2010

Inga skivor kvar längre...

För några år sen jag sålde mina vinyler och det tog ett tag att få ur tummarna för att få iväg cd-skivorna också. Men till sist så tog jag kontakt med Repeat records som var villiga att köpa min samling.  

Dock var det bara att konstatera, som jag misstänkte tidigare, att priset naturligtvis blev 
lågt. Jag blev erbjuden 6 500 för cirka hälften av de drygt 800 cd-skivorna, men erbjöd dem 500 till för att bli av med rubbet, eftersom jag ville bli av med allt eller inget, vilket de gick med på.  

Det som var intressant var främst samlingarna av Iggy Pop och Johnny Thunders + de boxar jag hade. Jag känner ingen som helst nostalgi över skivorna och jag är inte speciellt besviken över det låga priset heller. Det var som någon sa: Hade du druckit eller ätit upp pengarna, alternativt köpt bilar/kläder/elektronik för pengarna du lagt ut på skivor, så hade det snabbt varit av noll och intet värde och jag fick lyssna på massor av bra musik i ett antal år, upp till 35 år i några fall.  

Nu fick jag i vart fall 45 000 (för drygt 600 vinylskivor för drygt två år sen) + 7 000 tillbaka nu och det är helt okej :)  


Repeat Records har en dåligt uppdaterad hemsida så om någon eventuellt är intresserad av mina gamla skivor så rekommenderar jag en direktkontakt via mail, som finns på deras hemsida.


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar