söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Jag kan inte hjälpa det. Nationaldagen är och förblir en mer eller mindre fånig dag. Det vore till och med bättre att ta tillbaka den gamla klassiska och traditionella annandag pingst... Många säger sig värna om traditioner, men traditionen av att ha en helg- och ledig dag den dagen var det inte många som ville behålla...

Skulle vi ha någon nationaldag i Sverige så vore det bättre med Midsommar, Precis som jag skrev tidigare, som är den dagen som de flesta svenskar, jul undantaget, längtar efter och faktiskt firar, säkert mycket beroende på att folk får nog av långa mörka vintrar...

Jag menar, till och med statsministern ägnade sig åt smutstvätt istället för att fira hela dagen...

Nåväl, det kan ju vara värre än så här... man kan göra som TV 4 som firar nationaldagen med att ge sd möjlighet till reklamtid i tv...

Media svd svd dn dn dn kvp gp gp svd svd svd ab hd hd exp exp smp smp sds


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

4 kommentarer:

  1. Sverige har ju inget att fira vi har ingen egen kultur alla utveckling har kommit utifrån. Nu har vi chansen till lite mer färgstarka kulturer eftersom dagens invandring är som starkast från länderna Somalia, Irak och Afghanistan.

    Det är värt att fira att vi börjar fylla på med lite äkta kultur.

    mvh Ceasar Andersson

    SvaraRadera
  2. Jag skrev i min blogg att vi ägnar oss åt traditionellt svenskt nationaldagsfirande här hemma, dvs inte alls.
    Blir löjligt att försöka skapa en ny tradition ur tomma luften bara.

    SvaraRadera
  3. Ceasar - Vad är svensk kultur, dvs sån kultur som inte finns någon annanstans i världen? Jag har inget emot en nationaldag som så, men det känns fånigt att ha den som helgdag när ingen firar den...

    SvaraRadera
  4. Dvärghundsp-Jag håller med dig igen! :)

    SvaraRadera