onsdag 23 februari 2011

Dum blondin har jag inte trott på förut...

Uttrycket "Dum blondin" har jag aldrig fäst någon uppmärksamhet kring och det tänker jag försöka fortsätta att låta bli att göra, trots att det börjar bli svårare...

Men när man läser om hur Sveriges största modebloggerska inte bara ger sig ut för att klistra klistermärken för ett känt nazistiskt parti med sin bror, utan även ser till att det blir ordentligt filmat så är det dags att fundera över sina egna fördomar...

Men nej, jag tror snarare det handlar om ytligheten och hur mycket vikt man lägger vid den som spelar roll och inte hårfärgen.

Det jag hoppas nu är på en bojkott från alla de som gör reklam på hennes sida och att de inte är intresserad av att få badwill från någon som tycks sympatisera med nazister. Det här är ungefär lika illa som med bloggerskan som blev sekreterare åt sd för ett tag sen... (som lämpligt nog verkar befinna sig i diktaturen Kina på semester...)

Men frågan är om det inte är värre med nazistpropaganda och sen hot mot reportern som försöker skriva om det. Tala om att inte alls vara intresserad av demokrati och yttrandefrihet. Att hon inte bryr sig om djur är ingen nyhet, men det understryks av vad hon säger i videon och att hon begår ett lagbrott genom att klistra upp klistermärken förvånar mig inte heller att hon verkar strunta i. Extremhögern har ju aldrig varit intresserad av att se sina egna aktiviteter som kriminalitet, utan skyller helst på andra...



Uppdaterat Expo och Dagens Mediaskriver att Kissie ber om ursäkt, men naturligtvis beror det bara på att annonsörerna valt att dra öronen åt sig, för varför skulle det annars ta så lång tid och hon tidigare bara uttryckt än mer irritation över den uppmärksamhet hon plötsligt inte vill  ha trots att hon är en offentlig person? Det Öppna brevet på hennes blogg klingar oerhört ihåligt...

Media Expo


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar