tisdag 26 januari 2010

Grattis Saab!

Ödet beseglat för Saab, skrev jag för några dagar sen, och med det trodde jag det var säkert och bestämt att företaget skulle läggas ner.

Tala om att jag blev förvånad nu till sist att det ändå blir så att Spyker får köpa dem! Vad kul! Grattis för alla anställda! Det finns en fortsättning!

Och nej, jag tror inte för en sekund att det inte innebär omändringar som alldeles säkert inte blir smärtfria eller trevliga alla gånger, för att få företaget ifråga lönsamt, trots att den nya ägaren säger att man ska anställa snarare än avskeda, vilket jag i sig betvivlar... Men bara det att företaget inte helt läggs ner för tid och evighet ÄR en framgång. Exakt hur mycket värd den är i längden är en annan historia, och en historia som snart kommer börja visa sig.

Just nu är dock överlevnaden viktigast, i synnerhet för de anställda. Så grattis till er igen! Och grattis till regeringen som fått en framgång, den första på länge.

Media ab ab ab ab ab ab ab svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn dn dn dn dn dn dn dag dag dag  sds sds sds sds sds sds sds sds kb kb kb kb hd hd hd hd hd nsk

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar