onsdag 27 januari 2010

Hyckleri

Förhoppningsvis går de bort sig skrev jag igår om allianspolitiken vimsande, och jag börjar tycka det känns som om de faktiskt kommit en bra bit på vägen.

Folkhälsoministern hävdar att alkoholpolitiken är fortsatt restriktiv, men det är naturligtvis omöjligt att kalla den för restriktiv när det på många sätt blir lättare att få tag på alkohol. Att använda argument som att inte gatukök får servera det för att många barn och unga äter där eller att, som jag nämnt innan, hävda att man inte tillåter folk under 20 att servera alkohol längre är inget annat än hyckleri eftersom gatukök aldrig fått servera alkohol och antalet personer under 20 som serverat alkohol innan är försvinnande få.

Falkvinge skriver om hur Bildt hycklar om frihet på nätet, något jag skrev om för några dagar sen, och han konstaterar som jag gjorde då att Bildt och alla allianspartister är allt annat än för frihet på nätet.

Att de dessutom fortsätter att överdriva och ljuga om de sjukskrivna, som inte överutnyttjar sjukförsäkringen som man kan tro ibland, visar att de dessutom använder sig av direkt falsk argumentation.

Men när de inte ens verkar kunna göra ett samarbete av typen de hade till förra valet så verkar det som om de insett att spelet är förlorat, och att de alla har förlorat i längden på det och just moderaterna och Kd har fortfarande svårt att vilja redovisa var deras bidrag kommer ifrån, så vem vet vilka som har hållhakar på dem inför valet?

Till sist noterar jag att regeringen insett att det är en outnyttjad resurs att låta människor vänta så lång tid som 20 år innan de får jobb. Självfallet måste det finnas sätt, både för denna och både tidigare och kommande regeringar, att få ut människor med kunskaper i arbetslivet långt tidigare.

Att det är problem med människor som inga kunskaper har, det kan jag förstå. Men att fortfarande slarva bort människor med utbildningar som inte ens tillåts utnyttjas eller någon bryr sig om att undersöka vad de kan ge här är konstant beklagligt.

Mer media svd hd hd dn dn kb nsk

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar