torsdag 28 januari 2010

Lågt stöd för regeringens idéer

Lågt stöd för rovdjurspolitiken, skrev jag om för några dagar sen och det är värt att upprepa igen att det är.

Inte minst när nyheterna kommer om att man har skjutit än fler vargar idag och att det blev ytterligare en skjuten utöver de tillåtna. Lustigt nog är det samma jaktlag som skjutit båda två, och kan man inte ens inom samma jaktlag hålla reda på hur många man får skjuta så är det anmärkningsvärt. Lägg till det att det blev ytterligare en varg som blev skadskjuten och inte hittad. Det märks verkligen att jägarna är angelägna om att få skjuta dem, och väljer att skjuta när de är långt ifrån säkra på att träffa...

Carlgren försvarar sig i Aftonbladet , men det finns bara en enda slutsats: Det är ett misslyckande och den idé han och regeringen legat bakom för att "lösa" det upplevda problemet med vargen är ett totalt misslyckande.

Jag tror inte att han verkligen vågar importera de vargar som han säger ska importeras, när det väl gäller. Men förhoppningsvis har vi en regering som vågar den dagen det är aktuellt.

Vargar har jag skrivit om många gånger förut.

Allt annat än populära är de nya direktiv från regeringen som får försäkringskassan att löpa amok och behandla människor som något annat än sjuka människor som behöver hjälp och jag undrar hur man tänkt att reumatiker med obrukbara händer ska kunna jobba?

Det är skönt att se att Kd:s Hägglund åtminstone kan agera mänskligt ibland, så att det, till skillnad från vad jag var inne på tidigare, agerar som sig bör efter sina kristna grundprinciper...

Med en politik som den ovan så fortsätter självfallet de Rödgröna att ha majoritet och det är skönt att se att även vänsterpartiet segar sig upp en liten bit.

Tidigare idag skrev jag om Konservatism och straff, som tangerade en del av vad detta inlägg  handlar om.

Mer media dn hd dag ab ab ab ab ab ab hd hd dag sds

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar