onsdag 27 januari 2010

Väder och djur

Snöstorm på gång skrev jag igår, och den har nog snart passerat tycker jag det verkar av att döma hur snöfallet ser ut under närmaste gatlykta.

Visserligen snöar det fortfarande men det har minskat radikalt. Som jag trodde innan så blev det inte värst här i mitten av södra Småland, men det har kommit minst fem centimeter och kanske en decimeter också, i synnerhet där det blåst ihop lite. Men riktigt så illa som de varnade för innan har det inte varit här.

Jag klarade utan allt för stora problem av att springa närmare en mil utan allt för stora problem. Det enda som fick mig att haja till lite var, precis som för några dagar sen, en älg som hade betydligt bättre koll på mig än jag på den. Fast den här stannade på behörigt avstånd i alla fall och skrämde inte mig för en gångs skull :)

Däremot misstänker jag att arbetsuppgiften under merparten av morgondagen på jobbet kommer att handla om en enda sak: Köra undan snö så att folk kan ta sig fram. Sämre arbetsuppgifter finns, om jag bara inte kör sönder något som jag gjorde sist när hjulet på traktorn krängdes av tillräckligt för att all luft skulle försvinna. Pinsamt värre, men tydligen var jag inte den enda som lyckats med det :)

Jag är i vart fall glad för snön, men också glad för att jag inte bor där  det har varit värst, och att vi klarade av att få lämna in Kajsa igår, istället för idag som vi hade tid till egentligen. Det var väl den enda fördelen med att hon blev snabbt sämre...

Men de har i vart fall hittat något i magen på henne så förhoppningsvis ska det lösa sig på det ena eller andra sättet!

Edit Risk att dubbdäck blir förbjudet. Stämmer verkligen det efter den här vintern så är vägverket större idioter än någon kunnat ana. Jag hade haft uppenbara problem flera av dagarna med att ta mig till mitt jobb om jag inte haft dubbdäck. Hade de valt att skrapa och sen salta ordentligt så hade jag kanske kunnat cykla istället... Fast nånstans måste de ju salta när saltet är på väg att ta slut...

ab ab ab ab ab ab ab ab ab svd svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn dn sds sds sds sds sds sds sds sds sds sds kb kb kb kb kb kb hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd dag dag smp nsk

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar