tisdag 26 januari 2010

Lågt stöd för rovdjurspolitiken hos vargkritikerna

Vargar har  jag skrivit om flera gånger, inte minst när jag under min skidtur för några dagar sen kom i nära kontakt med ett faktiskt hotfullt djur.

Som jag fört fram flera gånger tidigare så är stödet naturligtvis lågt från vargkritikerna att vilja ha in några nya genetiskt starka vargar och jag undrar om inte Carlgren och Erlandsson målat in sig i ett hörn där ingen tycker om dem? Så går det när man lyssnar för mycket på ena sidans lobbyorganisationer, som ändå inte representar alla jägare, något jag också nämnt tidigare i och med att min svåger och svärfar som är jägare inte delar regeringens syn på vargfrågan.

Edit Som jag sagt innan så sägs det igen Sveriges vargstam kan inte skjutas till bättre hälsa, vilket nu flera forskare lyfter fram på DN:s debattsida.

Edit 2 Även Sydsvenskans ledarsida lyfter fram det orimliga i att Carlgren tycks veta mer saker än vad många vargforskare vet.

Mer media hd smp dn

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar