fredag 29 januari 2010

Mera snö och kyla? Jippie! :)

Vad nu än Therese kan tyckas säga i mina kommentarer till ett tidigare inlägg om hur bra jag tycker om vädret och snön, så har hon fel! ;)

Precis som jag skrev sist så är det verkligen skitskönt och det finns banne mig BARA dåliga kläder och inget dåligt väder :)

Jag har kört 7 km skidor både igår och idag, vilket är vad jag hinner med innan mörkret är för kompakt, då vår snåla kommunledning inte kan tänka sig att installera ny belysning i det forna elljusspåret. Idag var det betydligt kallare än igår, med runt -11°c, men det var verkligen bara skönt att vara ute och röra på sig, även om jag kände mig som Michelinmannen med tanke på alla lager med kläder för att hålla kylan stången.

Det bästa av allt är att kylan verkar hålla i sig och att det ska komma än mer snö, så det känns som om vintern kan hålla i några veckor till utan problem, för är det tillräckligt med snö så dröjer det vanligtvis ett tag innan snön försvinner, även om det blir varmare (ja om det inte börjar regna hysteriskt mycket).

I övrigt undrar jag hur Malmös cyklister vågar röra sig i ett så snöigt landskap och nästan unisont, i varje fall att döma av Sydsvenskans bildreportage, vägra att använda sig av reflexväst?

Edit Okej, jag förstår om kylan blir jobbig när vi närmar oss rekordkyla om man får chockräkningar för uppvärmningen. Jag misstänker att vi kommer att få lite högre elräkning också då vi har bergvärme. Men frågan är varför inte människor med enbart eluppvärmning inte försöker skaffa något annat, typ bergvärme eller åtminstone någon form av kamin? De flesta, med jobb i varje fall, har råd med den typen av lösningar. Och just bergvärme sägs åtminstone höja husets värde med vad bergvärmen kostade att installera. (För vår del kostar det, efter rotavdraget, 105 000 kronor).

Mer media sds sds sds sds sds sds nsk hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd hd kb kb kb kb kb dn dn dn  ab ab dag dag dag svd svd

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar