onsdag 24 mars 2010

Urk för värme!

På fredag kommer det att komma en rejäl värmebölja, med tanke på årstiden och den kallas för Supervärme och Saharavärme...

Själv konstaterade jag när jag och sambon var ute och gick och sprang tidigare i kväll att det var första gången i år jag kunde kasta en del av de underställ och bara ha t-shirt under min vattenavstötande och andningsbara löparställ eftersom det var rätt ljummet.

Alla som känner mig vet att jag hatar värme och inte mår särskilt bra när det förändras för snabbt och jag ser inte fram mot fredagen alls... Tur att jag antagligen kan vara ledig den dagen och vara inne och lida istället...

Jag märker egentligen redan senaste dryga veckan att jag blir tröttare och hängigare av solen och värmen, även om även magen brukar svullna och värka rejält när det blir snabbt varmare. Men förhoppningsvis så ska jag i vanlig ordning lyckas acklimatisera mig efter ett litet tag...

Men som vanligt så ser jag på fasa framåt mot den varma årstiden så här i början av våren och hoppas det inte blir varmt under någon längre tid. Det borde finnas ett system för att kunna flytta norrut ju längre in mot sommaren man kommer...

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar