lördag 16 januari 2010

Jag gillar vintern av flera anledningar

Jag gillar verkligen vintern, inte minst nu när det är vinter på riktigt även i södra Småland, av flera anledningar, inte minst för att man slipper den jävla värmen...

En av anledningarna är att det är betydligt roligare saker att se på tv i sportväg än den så dödens tråkiga fotbollen som förpestar tv-rutorna i tid och otid...

Vintersport, möjligen med undantaget av friidrott, är betydligt mer spännande än all annan idrott jag ser resten av året.

Dagens vintersporter, som varade hela dagen, var dessutom rejält spännande och gav ett antal fina svenska prestationer inför OS om en månad. Det ser jag definitivt fram mot så mycket att jag mycket väl kan tänka mig att ta några dagars semester, i synnerhet när det kommer till den egentligen rätt lilla, men så väldigt tv-mässiga skidskyttet.

Roligast att se var dock inte de som vann eller fick topplaceringar, utan det var att se Martin Johansson köra in på en fjortonde plats i herrarnas. Dels för att han debuterade i de här sammanhangen, men framförallt för att se honom i toppform igen efter den svåra och allvarliga olyckan han var med om under VM i orientering, när han fick en rejält grov pinne i benet och höll på att förblöda, men räddades av konkurrenterna.

Han lär få svårt att välja sport som toppidrottsman både i orienteringen och skidorna. Min gissning är att det blir skidorna till sist eftersom det är lättare att göra en karriär och tjäna pengar på det, än vad det är inom min favoritsport orientering.

Apropå det så i morgon ska jag försöka orka och hinna med både just orientering och skidor efter varandra. Med tanke på hur fantastiskt trött och sliten jag känt mig senaste tiden så är jag glad om jag ids ta mig ut och hemmifrån alls.

Som vanligt är det som när jag tog mig i kragen idag och sprang en knapp mil i snön, det är skitskönt nästan direkt bara jag tar mig ut istället för att sitta inne och försöka bli pigg...

Media ab ab dn dn dn dn dn nsk nsk svd svd svd svd hd hd sds sds sds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar