söndag 10 januari 2010

Vattentornet i Älmhult

Jag noterar att man diskuterar om hur man ska göra med vattentornet i Älmhult, när den tidigare påmålningen av den börjar flaga efter 16 år.

När det gjordes så bodde jag ett par stenkast därifrån, och sprang ofta förbi den på motionsspåret som ligger brevid.

Jag har svårt att säga att jag tyckte det var väldigt vackert, men det ska ju sägas att det såg bättre ut än innan och definitivt bättre än reklam som jag ser att andra föreslår. Visserligen är den här bloggen reklamförsedd men på allmän plats tycker jag, i synnerhet när det ligger så nära naturen, att man ska kunna slippa reklam.

Varför inte en ny påmålning eller annan artistisk utsmyckning än den som varit där?

Något i stil med Christo gjorde med riksdagshuset i Berlin? :)


Nåväl, nu blir väl inte så fallet, för det skulle antagligen störa haganäsleden, som kommer att förstöra området radikalt, när man tvärtemot alla andra samhällen väljer att dra en led genom natur och motionsspår istället för att bygga runt om, och vem kan då ha konstverk som riskerar att få folk att köra och krocka precis brevid vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar