lördag 16 januari 2010

Bara Spyker kvar...

de inlägg jag skrivit om Saab så här långt så har jag hela tiden hoppats på att det ska komma en köpare som GM godkänner, trots att jag hela tiden betvivlat deras intentioner om att de verkligen ska vilja sälja.

Nu är de enda spekulanterna som finns kvar Spyker och det är intressant att läsa om hur det läcker ut hur budet ser ut i siffror och att det verkar som om GM dels kommer att få en stor summa pengar, samt en relativt stor aktiepost i det nya bolaget Spyker-Saab.

Det är längesen Sverige var en på allvar stor industrination, men precis som Jan Jörnmark säger i den utmärkta artikeln i Helsingborgs Dagblad så förändras världen ständigt och jag hoppas nu att det går att hitta andra sätt att skapa arbeten i landet, när risken är så stor att just bilindustrin krymper och på sikt antagligen försvinner helt.

Min förhoppning var att man skulle välja att börja med elbilar, men med tanke på hur mycket bättre man är på vindkraft i andra länder så lär den industrin vara mer aktuell på andra ställen..

Mer media dn dn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar