måndag 11 januari 2010

Vintern stannar ett tag till

Jag kom iväg för att springa som jag var inne på i morse och det var skönt. Men det är alltid jävligt märkligt att konstatera hur mycket just vinden kan göra för hur mycket man fryser eller inte fryser. Det gick att springa sig varm idag också, men det var nog tur att jag började med den delen av den runda jag sprang som går i skogen där det är lä, för sen var det knappt jag behöll värmen jag trots allt fått.

Förra gången jag sprang var det under -10°c, men nu var det bara ett par tre minusgrader, och det kändes om än inte betydligt kallare, så klart kallare.

Men jag upptäckte att det fanns ett skidspår även i den lilla byn jag bor, vilket var oväntat, så jag får göra slag i saken och se till att fixa de där pjäxorna jag pratade om innan så jag får åka skidor någon gång i vinter... Det som förvånad mig mest var snarast att ingen verkade ha gått i spåret, och utöver lite hundspår i skidspåren så verkade för ovanlighetens skull icke skidåkare respektera skidspåren.

Även om det ska bli lite varmare här i söder så verkar det vara så att vintern inte är slut än, så möjligheten till skidåkning verkar kunna finnas kvar ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar