onsdag 6 januari 2010

Det där vädret...

Vädret skrev jag om igår senast och det känns som om det är svårt att undvika vädret i än högre grad när det snöat rejält nog för att bara vilja stanna inne idag, även om det inte nått upp till de 20 cm man hotade med, inom vissa delar av landet.

Jag försöker dock vara glad över att det inte varit några strömavbrott här i varje fall och att det finns vissa områden som tjänar på det hela.

Dyrare blir det också när de så omhuldade kärnkraftverken är stängda, och som får SvD att ifrågasätta varför de är stängda när de behövs som bäst. För den som har bättre minne än journlisten så skrev tidningarna om de stängdes av för underhåll i våras, vilket bland annat Svensson upptäcker bara genom att titta på Ringhals hemsida , och man undrar onekligen varför journlisten inte orkar göra en undersökning av fakta?

Själv önskar jag att jag visste vad jag hade mina skidpjäxor (skidor och stavar är de där de ska vara) för nu borde det för andra gången i år bli tillräckligt med snö för att åka skidor på längden. Det går långt mellan åren jag gör det, men det är en av de skönare motionsformerna jag vet om, även om det är nästan lika skönt att springa så här års, även om löpning på hårt underlag är mer än vad min kropp egentligen klarar av.

Fast allt jag får göra idag är att skotta snö för att sen köra i snöyra till mina snälla svärföräldrar som ska bjuda oss på mat, vilket inte är det sämsta. Bara vädret vore lite bättre...

Media ab ab ab svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn sds sds sds sds sds dag hd kb kb dag dag nsk hd hd hd hd

2 kommentarer:

  1. Vi har is i toaletten (tror vi iaf). Vi måste kissa i komposten. Det är inte så kul det heller ska du veta!

    SvaraRadera