tisdag 5 januari 2010

Fågelbordsspaning

Det är nog tur för fåglarna att katterna Kajsa och Rasmus är innekatter som bara får gå ut i koppel, eller oftare i den innätade lilla altanen, med tanke på vilket intresse i synnerhet Rasmus visar deras aktiviteter kring fågelbordet. Jag tycker det är roligt också inser jag nu när det är kallt och snöigt och maten tycks uppskattas av skogens fåglar.

Det enda som är lite tråkigt är när man sitter med ett teleobjektiv och systemkamera (om än med något år på nacken och mindre pixlar än dagens) är just nämnda innätning och i viss mån även skitiga fönster som gör att bildkvalitén nästan ser ut som en mobilkamera. Fast jag orkar inte bry mig så mycket om kvalitén. Det roligaste är att sitta och spana på fåglar, vars sort jag sällan vet.

Fast de vackra domherrarna kan inte ens jag ta fel på och talgoxar samt blåmesar vet jag också utseendet på. Men det finns ju ett antal till här? (Ser att sambon har mer kunskap om mig om vilka sorts fåglar det är på bilderna)

I övrigt är det som vanligt med mig och bilder, jag är inte bra på att "döda mina älsklingar" och antagligen är det mer än det borde här i bloggen...

Alla bilder ska vara klickbara för större versioner.





Den som till äventyrs orkat så här långt ner kan se fler fågelbilder på min Photobucketsida.

2 kommentarer: