onsdag 6 januari 2010

Snöskottning


Det är nästan 2 dm snö runt vårt hus nu och nysnön att skotta bort var knappt hälften av all snö som ligger här nu.

Från början tyckte jag det var rätt kul att få skotta något som var mitt eget hem, istället för att göra det i jobbet som jag annars gjort.

Fast det vet i fan om det inte börjar bli lite som med rakning, när jag var så där 14-15 år och började göra det.

Det var kul i början, för att man känner sig vuxen. Men när man gjort det 3-4 gånger så inser man att det är något man kommer att få göra mer eller mindre resten av livet. Och så jävla kul är det inte :)

Fast det var ändå rätt skönt ute idag, och det var lagom väder, som jag var inne på innan, för att just skotta :) Som jag sagt innan så finns det ju bara dåliga kläder :)



Att jag ser ut som en hjulbent Bambi på hal is när jag skottar är bara att ta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar