fredag 8 januari 2010

Kylan biter sig fast

Jag skrev om vädret igår och idag är det ännu kallare än igår, med -16°c på min termometer.

Det blir så lagom roligt att försöka sig på att hålla en utkyld kyrka varm och att försöka hitta kläder som funkar att både svettas i och inte bli för svettig eller kall i när vi ska hölja (fylla igen) graven efter dagens begravning.

Det blir dessutom mer komplicerat eftersom jorden i jordbingen med jord till stora delar kommer att vara frusen och det gäller att få ner det i hålet runt omkring och ovanför kistan utan att ens vara i närheten av att förstöra kistan...

Dyrt blir det dessutom för den lilla församlingen jag jobbar för att inte bara hålla värmen uppe i de lokalerna de har, utan att även ha värmetråget på så att det alls går att gräva. Det går åt en del energi för att värma upp två meter kall jord per dygn.

Men jag ska inte gnälla, det är ändå rätt lätt att hantera jämfört med om man vore uteliggare. De avundas jag definitivt inte!

svd svd sds sds sds nsk ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar