tisdag 5 januari 2010

Jobb och kyla


Tillåtet idag, förfryst i morgon och ishavsklimat skrev jag om för några dagar sen. Nu har det visserligen blivit betydligt varmare. Eller ja, mindre kallt, när det droppat från -10-15°c på några dagar till -4-6°c grader som det varit idag.

Men vad det har börjat snöa mycket! Och värre verkar det bli, även om det verkar vara värre på andra ställen...

Jag tycker visserligen, som jag nämnde tidigare, bättre om kyla än värme, men det behöver ju inte gå till överdrift varken med snö eller kyla.

I synnerhet inte eftersom jag jobbar utomhus och börjar jobba igen i övermorgon. Även om det försvårar delar av arbetet som kyrkvaktmästare så måste en del arbete utomhus göras ändå, som att gräva gravar inför begravningar. Visserligen är det hytt i grävaren, men värmen i den är inte mycket att yvas över och det får definitivt bara plats en enda person i den. Lägg till det att kyrkogården ligger vid en sjö som det ofta och gärna blåser ifrån...

Även om jag normalt sett tycker att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, så är det lättare att hålla värmen uppe när man springer. När man är tvingad att vara lite mer stilla så blir det något värre, i synnerhet när jag redan till liten del förfrös fingrarna under nyår på jobbet, efter att ha sprungit med marschaller i nävarna fram och tillbaka en liten för lång stund, vilket gjorde mina fingrar både vita och röda.

Den där rånarluvan som kanske kan bli förbjuden kanske är något att investera i? Fast då lär väl någon tro att jag ska råna eller göra något annat jag inte borde göra...

En sak som varit rolig med kylan är alla fåglar som kommit till vårt fågelbord. Ska försöka redigera de bilderna senare idag, istället för att använda de här gamla bilderna från förra vintern (och som är tagna där jag bodde tidigare, utanför Växjö).

Mer media kb nsk nsk nsk ab dag hd svd dn dn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar