fredag 8 januari 2010

Jävligt märkligt

Jag skrev om hur frågan om Saab närmade sig avgörandets minut, när jag skrev inlägget i morse.

Men vad händer då under dagen?

Jo, istället för att komma med något avgörande så börjar man både avvecklingen och att titta på de bud som kommit in under den senaste tiden. Det låter som om man försöker äta kakan och behålla den, eller snarare att försöka lugna ner kritikerna och hålla de stackars anställda på sträckbänken så länge som möjligt.

Jag förstår mycket väl fackets hårda kritik mot GM:s snudd på elaka rävspel om människors framtid. Facket, som jag utgår från har mer insyn än jag och gemene man, anser dessutom att buden är relevanta. Så frågan är varför man främst från regeringens håll inte försöker sätta hårdare press mot den amerikanska staten, som är en stor ägare i GM?


Mer Media ab ab ab ab ab svd svd svd svd svd svd dn dn dn dn sds sds hd dag dag kb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar